Patuhilah Papan Tanda Jalan Raya

Sunday, April 6, 2014

4:29 AM Posted by Admin MK 16 comments Posted in ,
Posted by Admin MK on 4:29 AM with 16 comments | Categories: ,
Bismillah, ini merupakan artikel pertama yang saya publish ke blog ini. Tujuan pembinaan blog ini adalah untuk berkongsi maklumat mengenai papan tanda jalan raya, juga kerana penyertaan saya di dalam Pertandingan Blog Kepenggunaan 2014 anjuran FOMCA (Rujuk Sini). 

Harapan saya kepada para pengunjung blog ini, bacalah apa jua informasi yang saya sampaikan dan sebarkanlah kepada masyarakat sekeliling sekiranya ia bermanfaat untuk dikongsikan. 

Semoga dengan adanya perkongsian seperti ini dapat menambahkan lagi pengetahuan masyarakat kita tentang kepentingan mematuhi papan tanda jalan raya khasnya bahkan mengutamakan keselamatan diri dan orang lain di jalan raya amnya.

Pada artikel pertama ini, saya akan berkongsi beberapa jenis papan tanda, maksudnya dan tindakan yang perlu dilakukan selepas melihat papan tanda tersebut. Kredit dan terima kasih kepada blog2 rujukan saya seperti laman web JKR dan sebagainya.

Ok, mari mulakan. Apa itu papan tanda? 

Anda boleh melihatnya setiap hari, di mana-mana sahaja. Tapi, tahukah anda maksud sebenar tanda-tanda ini? Sememangnya papan tanda lalulintas amat penting untuk memastikan keselamatan setiap pengguna jalanraya. Jom kita kenali papan tanda isyarat jalan raya...

































 

Haaa... bagaimana? sudah tahu jenis2 papan tanda dan maksudnya? Saya berharap kita semua dapat memanfaatkan sebaiknya perkongsian ilmu ini. 

Kita bukan sahaja perlu membacanya, tetapi wajar untuk mengaplikasikan ilmu yang kita perolehi ini melalui kehidupan seharian kita. 

Sekian perkongsian saya untuk masa ini, nantikan artikel ke-2 saya pada 8 April 2014. Terima kasih!


16 comments:

  1. Thanks for the info.. really benefit

    ReplyDelete
  2. Great info for beginner yg bru nak amik lesen 😙

    ReplyDelete
  3. boleh terangkan mengenai kawasan angin lintang?

    ReplyDelete
  4. Terima kasih maklumat diatas, semoga lebih byk info lagi untuk semua.

    ReplyDelete
  5. hgkbtuvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrttttttttttttttttttttcccccccccccccccccccggggggggggggggggggggddddddddddddddddddreeeeeeeeeeeeeeeeeeffffffffffffffcjihjhhgfawqq2234567890

    ReplyDelete
  6. Nak tau la pasal papan tanda yang ada gambar kereta tp bkn tanda jalan licin

    ReplyDelete

Carian